Travellers Exhibition a fost susținut săptămâna trecută de clasa a IV-a A. Elevii au fost împărțiți în patru echipe, fiecare prezentând un proiect în cadrul unității How we organise ourselves. Mentorii echipelor au fost: miss Mălina, miss Anamaria, miss Mihaela și mister Lucian.
Evenimentul a fost unul plin de emoție. A fost prezentat într-un mod profesionist de elevii noștri. Aceștia și-au susținut proiectele finale, demonstrându-și abilitățile obținute în cei cinci ani de PYP.
Travellers Exhibition – joburile și comunitatea
Proiectul final este una dintre experiențele programului primar, Primary Programme IB. Elevii aflați în ultimul an sunt încurajați să se documenteze și să exploreze un subiect global. În cadrul prezentării clasei a IV-a A, elevii au fost împărțiți în patru echipe. Fiecare dintre acestea și-a prezentat proiectul reprezentativ unității How we organise ourselves.
În proiectele prezentate, elevii au ales să abordeze teme precum joburile și comunitatea. Cu ajutorul proiectelor prezentate, de fiecare echipă în parte, am avut de învățat o mulțime de lucruri. De exemplu, alegerea unui job în funcție de visurile noastre ne va ajuta să nu simțim că muncim, ci să facem totul cu bucurie, bucuria că ne putem trăi visul. Faptul că avem un talent sau că ne pricepem să facem un anumit lucru, ne poate ajuta să ne găsim mult mai ușor meseria dorită. Ei ne-au arătat cum arată o comunitate în care oamenii dispun de tot ceea ce au nevoie. Și nu în ultimul rând, ne-au amintit de ajutorul pe care putem să-l oferim comunității din care facem parte.
Prezentările, deși diferite la prima vedere, au avut în comun ideea centrală a comunității și a lucrului în echipă. Tot în ideea de comunitate și ajutorul pe care putem să-l oferim acesteia, în cadrul proiectelor, două dintre echipe au desfășurat și mini evenimente caritabile. Așadar, părinții și profesorii prezenți la Exhibition Travellers au putut să cumpere cafea, limonadă și brioșe, făcute chiar de elevii noștri. Toți banii care au fost strânși la final, au fost redirecționați către SOS Satele Copiilor România, împreună cu cei de la Târgul caritabil de Primăvară.
Pregătirea pentru Travellers Exhibition
Cu un început timid, pregătirea pentru Travellers Exhibition a însemnat organizarea și împărțirea sarcinilor într-o echipă. Alegerea unei teme a putut părea una dificilă, la început, însă elevii au reușit să parcurgă cu succes toate etapele pregătirii proiectului final.
Mentorii echipelor au fost, desigur, alături de elevi. I-au ajutat în conturarea unei idei sau în depășirea emoțiilor, i-au ghidat astfel încât totul să aibă sens. Ajutorul venit din partea mentorilor a fost unul emoțional, ideatic, precum și practic.
„Lucrul în echipă a fost una dintre abilitățile necesare realizării proiectului. De această dată, au fost în echipă persoane pe care nu le-ai fi văzut neapărat împreună. Au învățat să accepte că este bine să ceară ajutorul celorlalți colegi și să se bazeze pe sprijinul lor, pe calitățile lor. De asemenea, Expoziția finală i-a ajutat să colaboreze mai mult și să lege relații pe care nu le aveau înainte în cadrul clasei. Au învățat să aibă încredere unii în ceilalți.” – Anamaria Sterpu, profesor de engleză IV A
„Au învățat să aprecieze calitățile și abilitățile fiecărui membru din echipă. Au învățat să colaboreze, să comunice și să lucreze împreună, nu fiecare pentru el.” – Mălina Cristea, învățător IV A
Ce au învățat elevii din această experiență? Lucrul în echipă poate părea dificil într-o etapă inițială, însă o bună organizare face ca acesta să fie unul de succes.
„Exhibitionul ne-a învățat să fim mai organizați.”
„A fost important să ne împărțim rolurile în funcție de abilități.”
„Am învățat să ne organizăm și să relaționăm cu persoane cu care nu interacționăm de obicei. Exhibitionul ne-a făcut să fim prieteni!” –elevii din clasa a IV-a A
Ce au însemnat cei cinci ani de PYP?
În cei cinci ani de PYP proiectele cu experimente, proiectele practice și cele în echipă s-au numărat printre favoritele elevilor. Acești cinci ani i-au ajutat să reflecteze asupra lucrurilor pe care le învață sau a celor pe care le fac zi de zi. I-au ghidat spre a se ajuta reciproc, să fie mai creativi și mai productivi.
Proiectul final, Travellers Exhibition, a fost o reprezentare a celor cinci ani de PYP. Elevii au înțeles ce înseamnă lucrul în echipă, ajutorul primit sau cel pe care-l pot oferi. Au învățat că diversitatea oamenilor dintr-o echipă înseamnă echilibrul care duce la o mai bună organizare a unui proiect, a unei activități sau a unui eveniment.
„La Exhibition au arătat determinare, curaj și profesionalism. S-au descurcat incredibil de bine ca echipă. Cei 5 ani de PYP s-au reflectat în proiectul final, unde ei și-au arătat abilitățile dobândite în urma anilor de studiu.” – Anamaria Sterpu
„La finalul programului PYP, elevul are cunoștințele și competențele bine însușite și dezvoltate. El este creativ, deschis, liber și curios să descopere, să învețe și să fie lângă ceilalți.” – Mălina Cristea
Felicitări, dragii noștri, pentru toți anii de PYP!
Mulțumim părinților care au participat la evenimentul Travellers Exhibition și pentru ajutorul oferit de aceștia în realizarea proiectelor!