Provocări și Oportunități în Pregătirea pentru Examenul de Limbă Engleză

Șase elevi de la noi din școală au obținut nivelul C2 la examenul Cambridge, pregătiți de Miss Andreea Bratu. Aceștia ne-au povestit despre provocările și oportunitățile întâlnite în pregătirea pentru examenul de limbă engleză.

Nivelul C2 din Cadrul European Comun de Referință pentru Limbi (CEFR) reprezintă cel mai înalt nivel de competență lingvistică într-o limbă care nu este maternă. La acest nivel, utilizatorii limbii engleze pot să înțeleagă și să evalueze cu ușurință aproape tot ceea ce aud sau citesc. Ei pot rezuma informații din diverse surse, atât vorbite, cât și scrise, și le pot prezenta coerent și concis. Pot, de asemenea, să se exprime fluent și spontan, cu precizie, atât în vorbire, cât și în scris, chiar și în situații foarte complexe. Acest nivel indică o stăpânire excelentă a limbii, similară cu cea a unui vorbitor nativ educat, din mediul academic.

Pregătirea pentru Examenul de Limbă Engleză

Letiția Gheorghe (XI B) a subliniat importanța meditațiilor în pregătirea sa: „Am lucrat mult cu Miss Andreea Bratu. Acest lucru m-a ajutat să ajung la un nivel mult mai ridicat decât cel necesar pentru examenul FCE. Această abordare dedicată i-a oferit încrederea necesară pentru a face față examenului.

Pe de altă parte, Macrina Grigore (XII A) a ales o metodă mai simplă. „Pregătirea mea s-a bazat în principal pe ceea ce am învățat la clasă. Explicațiile doamnei Bratu au fost suficiente, așa că nu am simțit nevoia de ore suplimentare,” a spus ea. Aceasta sugerează că, uneori, abordările mai directe pot fi la fel de eficiente.

Provocările nu au lipsit. Miruna Alexandru (XI B) a recunoscut: „Gestionarea timpului a fost cea mai mare provocare pentru mine”.În special, a întâmpinat dificultăți la examenul de scriere. „În cele trei ore, am vrut să scriu cât mai mult, așa că am fost nevoită să-mi organizez gândurile foarte bine.”

„Abilitățile de limbă engleză mă vor ajuta…”

Cunoașterea limbii engleze se dovedește a fi un avantaj semnificativ pentru elevi. Letiția a menționat: „Majoritatea dintre noi călătorim, așa că devine foarte simplu să comunicăm și să ne adaptăm la un mediu străin.” Radu Nicolae (XII B) a adăugat: „Majoritatea conținutului de pe internet este în engleză, ceea ce ne permite să accesăm informații și să comunicăm mai ușor. Bogdan Rădoi (XI B) a evidențiat și el importanța lecturii. „Prefer să citesc majoritatea cărților în engleză, pentru că traducerile în română nu sunt suficiente pentru nevoile mele de cititor.”

În ceea ce privește viitorul, Radu a declarat: „Abilitățile de limbă engleză mă vor ajuta, deoarece vreau să merg la facultate în Belgia să studiez informatica. Engleza este esențială în acest domeniu”. Matei Năstase (XII A) a avut o opinie similară: „Mi-ar plăcea să continui să studiez istoria. Majoritatea lucrărilor pe care le-am citit sunt scrise în engleză.”

Sfaturi pentru colegi: „Fiți atenți și activi în timpul cursurilor”

Pentru colegii lor care urmează să susțină examenul, Letiția a oferit un sfat prețios: „Priviți examenul ca pe un obiectiv personal, mai degrabă decât ca pe o necesitate academică. Macrina a subliniat importanța implicării active în timpul orelor: „Fiți atenți și activi în timpul cursurilor! Nu mai este necesară nicio formă suplimentară de pregătire dacă folosiți aceste două instrumente”. Aceste mărturii subliniază nu doar provocările întâmpinate, ci și oportunitățile pe care cunoașterea limbii engleze le oferă, demonstrând cât de important este să investești în educația ta.

Scroll to Top