Echipa Little London – adaptare și dezvoltare continuă

Fiecare nou an școlar este diferit și vine cu noi provocări, iar adaptarea și dezvoltarea continuă ne-au definit în ultimii ani, în domeniul educațional. Modul de interacționare și de învățare al copiilor se schimbă de la o generație la alta, iar școala trebuie să fie cea care le răspunde nevoilor, într-un mod pe care ei să-l îmbrățișeze.

Ne dedicăm construirii unui mediu în care elevii noștri să simtă că pot crește, atât din punct de vedere personal, cât și academic. Așadar, investim constant în echipa noastră și ajutăm la facilitarea procesului de comunicare profesori-elevi-părinți.

Adriana Iancu – noul director educațional  

Ultimii ani au reprezentat pentru noi toți o confruntare cu conturul îngroșat al imprevizibilului și ne-au antrenat și dezvoltat uneori mecanisme necesare supraviețuirii. Adaptare a fost, și la nivelul sistemului de educație, cuvântul cu sonoritatea cea mai ascuțită în perioada pandemiei, dar și odată cu întoarcerea la școală. La nivelul Liceului Teoretic „Little London”, adaptării din acești ani i-a făcut față forța lui împreună. Parteneriatul părinți-elevi-profesori s-a construit de-a lungul anilor și, mai ales în perioada de încercări prin care ultimii ani ne-au trecut.

Am învățat să ne ascultăm, să avem deschiderea de a ne oferi feedback constructiv, să ameliorăm procesul în mod constant și să creăm împreună în spațiul școlii o oază de stabilitate, de stare de bine în care nevoile elevilor noștri să își găsească împlinirea. Pentru că rezultatele acestor ani ne-au arătat că doar împreună putem construi și pentru că școala noastră devine un nume cu multă greutate în domeniul educației, ne dorim să diversificăm experiențele de învățare ale elevilor noștri, să le asigurăm contexte de învățare diferite în care să descopere ceea ce îi motivează și îi definește.

Pentru a veni în sprijinul elevilor, am conștientizat nevoia de a ne mări echipa de consilieri școlari, de a iniția parteneriate de voluntariat, de a deschide poarta școlii către programe de formare din diferite domenii și de a sprijini fiecare obiectiv al fiecărui elev al nostru. De aceea, la nivelul departamentului educațional, misiunea este de a ne menține elevii motivați pentru a veni într-un spațiu educațional în care starea de bine este constanta relației elev- profesor.

Extinderea echipei de consilieri școlari

Extinderea echipei de consilieri școlari vine în urma beneficiilor pe care aceasta le-a adus și pentru că dorim să oferim un sprijin mai cuprinzător, atât pentru elevii noștri, cât și pentru părinții lor. (puteți citi întreg articolul aici)

Echipa coordonatori ciclu – profesori – elevi – părinți

La nivel educațional, sprijinul vine din partea coordonatorilor de ciclu. Împreună cu profesorii, elevii și părinții, formează o echipă, în care fiecare membru este parte activă în procesul de creare și menținere a unui mediu de învățare eficient și armonios.

Primul contact cu mediul școlar, trecerea de la un ciclu la altul, de la învățător la diriginte și profesori de specialitate pentru fiecare materie reprezintă schimbări care influențează elevii în comportamentul lor de învățare și socializare.

Un coordonator de ciclu ajută la conectarea perspectivelor profesorilor asupra procesului educațional cu așteptările părinților și cu nevoile elevilor. O comunicare constantă și eficientă facilitează găsirea unor soluții la provocările care apar în parcursul unui an școlar și, în același timp, ajută la construirea unui mediu sigur și potrivit unei dezvoltări emoționale și educaționale echilibrate.

Formarea echipei de profesori și evoluția continuă

Formarea echipei de profesori începe cu induction-ul, compus dintr-o serie de ședințe de pregătire profesională prin care îi ajutăm să se familiarizeze cu modul de a lucra în școală și cu viziunea Little London de a pune nevoile elevilor în centrul eforturilor noastre.

Toate cadrele didactice participă la cursuri desfășurate în fiecare modul, cu tematici diferite, în funcție de nevoile întâlnite la clasă.

Pentru a putea construi și menține echipa de profesori Little London este nevoie de implicare, un mediu motivant, încredere reciprocă și dorința de a ne dezvolta ca profesioniști. Împărtășim experințe și cunoștințe care ne conduc spre soluții strategice și creative.

Importanța voluntariatului în procesul educațional

Suntem conștienți că, mai ales în rândul liceenilor, există nevoia de a intra în contact cu diferite domenii. De aceea, am pus bazele unui departament de programe educaționale și voluntariat care să vină în întâmpinarea acestor necesități.

Căutăm să îi scoatem pe elevi din mediul școlar și să îi punem și în fața unor experiențe autentice de învățare. Iar ideea de voluntariat este transmisă de profesorii Little London ca valoare importantă din procesul educațional. Toate activitățile pe care elevii le desfășoară în cadrul voluntariatului îi formează ca viitori adulți, le dezvoltă empatia și spiritul civic.

Nevoia evenimentelor în procesul educațional

Fie că vorbim de evenimente ce se desfășoară în școală sau de evenimente în afara ei, echipa care le gestionează se concentrează pe a duce mediul educațional în viața de zi cu zi. Elevii au nevoie să înțeleagă și să pună în practică teoria învățată în școală. Participarea, mai ales cea activă, ajută la dezvoltarea elevilor, atât din punct de vedere profesional, cât și personal.

La Little London suntem o echipă care este în continuă dezvoltare și care se concentrează pe soluționarea provocărilor care apar în timp, printr-o comunicare constantă între cadrele didactice, elevi și părinți.

Scroll to Top