Profesorii se confruntă zilnic cu provocări emoționale și relaționale. Atât în comunicarea cu elevii, colaborarea cu colegii sau interacțiunea cu părinții. Pentru a-i sprijini în gestionarea mai eficientă a acestor situații, Little London International Academy a organizat, într-un parteneriat valoros cu Resilient Mind Center, un program de formare dedicat cadrelor didactice. Cadrele didactice de la LLI Academy au participat la acesta, învățând strategii eficiente pentru gestionarea provocărilor în educație.
Un program de formare aplicat pentru gestionarea provocărilor în educație
Sub coordonarea psihologilor Mircea Radu și Andreea Danciu, profesorii noștri au participat la cursuri de formare și dezvoltare profesională cu accent pe dezvoltarea relațiilor și gestionarea situațiilor de criză. Acest program nu a fost doar un curs teoretic, ci un spațiu de explorare activă, unde cadrele didactice au avut oportunitatea de a pune în practică strategii concrete, adaptate realității din școli.
Participanții la cele trei sesiuni dedicate au învățat:
- Limbajele de comunicare și modelul SCARF
- Gestionarea personalităților dificile
- Exerciții practice pentru gestionarea situațiilor de criză
Strategii eficiente pentru relații sănătoase în mediul educațional
Relațiile sănătoase se construiesc pe echilibru și claritate în comunicare. Profesorii de la LLI Academy au aprofundat modelul SCARF – Statut, Certitudine, Autonomie, Relaționare, Echitate. Acesta i-a ajutat să înțeleagă cum să motiveze și să comunice mai eficient cu elevii, părinții și colegii.
Conform unui studiu realizat de Mind Education, 43% dintre profesori se confruntă cu anxietate generată de relațiile dificile și stres zilnic. Gestionarea acestor situații este esențială pentru bunăstarea profesională și personală. Situațiile tensionate sunt inevitabile, fie că este vorba despre părinți reactivi, colegi provocatori sau elevi cu reacții intense. Sesiunea dedicată acestor provocări a oferit strategii clare pentru dezamorsarea conflictelor și pentru construirea dialogurilor productive.
De la teorie la practică – Aplicarea soluțiilor în situații reale
Ultima sesiune a fost dedicată trecerii de la teorie la acțiune, profesorii pășind în zona practică. Aceștia au simulat situații reale întâlnite în școală, de la gestionarea emoțiilor intense ale elevilor până la dialoguri constructive cu părinții.
Aplicarea soluțiilor imediate a fost posibilă prin BRAVING – un model dezvoltat de Brené Brown, care a fost punctul central al discuției. Acesta le-a oferit cadrelor didactice o hartă clară pentru construirea încrederii în relațiile interpersonale. BRAVING le-a permis să reflecteze asupra valorilor esențiale într-un mediu educațional sănătos: încredere, respect reciproc și autoreglare.
Aceste cursuri au fost doar începutul unui proces de creștere profesională continuă, sprijinind cadrele didactice în crearea unui mediu educațional mai empatic, rezilient și sănătos pentru toți.








