În contextul actual, cu o dinamică accelerată, metodele și activitățile propuse liceenilor sunt dintre cele mai inventive și participative generând deopotrivă implicarea elevilor cât și asimilarea facilă a noutăților educaționale.
O activitate de acest fel s-a desfășurat la clasa a X-a, sub forma unui proces literar, prin intermediul căreia a fost transpus cazul personajului Ghiță din nuvela realist-psihologică: “Moara cu noroc”, de Ioan Slavici, în contextul manifestării hybris-ului!
Activitatea a fost organizată în cele mai mici detalii iar acestea sunt:
Dosarul adus în instanță: Ghiță – personajul din Moara cu noroc.
Acuzația: Acțiunile lui Ghiță declanșează finalul tragic? Este Ghiță responsabilul moral al decăderii Anei?
Procurorii: Maria, Eva, Rico, Karina, Maria.
Avocații apărării: Robert, Amalia, Andreea, Elias.
Inculpatul: Ghiță – Ștefan.
Martori: Ana – Andreea; Pintea – Mihai; Lică Sămădăul: Victor.
Judecător: Matei.
Specialiștii: Alice, Mircea.
Moderator: prof. Iuliana Costea.
Părinți și profesori au fost invitați să participe și chiar să își asume un rol activ în derularea procesului fiind jurații care, în final, au apreciat cel mai mult acest mod de a transmite cunoștinte copiilor.