Unul dintre beneficiile importante ale integrării programul internațional IB în curriculum românesc este realizarea unor lecții interdisciplinare, dinamice care stimulează atenția, implicarea și participarea copiilor.
Un exemplu elocvent este proiectul realizat de elevii clasei a III-a A, numit „Lecția de cultură”.
Urmărind să identifice cum stabilesc oamenii relații și cum comunică între ei, miss Felicia – învățător și Miss Lavinia – profesor de arte le-au propus copiilor o abordare inedită.
Astfel elevii au fost împărțiți în echipe iar fiecare echipă a reprezentat o țară. Elevii au realizat un profil al oamenilor din țările pe care le-au ales iar apoi au interacționat între ei, cu valorile și principiile specifice fiecărei țări.
Pe parcursul mai multor ore, elevii au realizat un profil uman pe baza principiilor si valorilor de viață, au văzut că oamenii sunt diferiți și au înțeles cum pot oamenii comunica și relaționa prin cunoaștere și acceptare reciprocă.
Deși pentru copiii a fost ca o joacă, realizarea acestui proiect i-a adus mai aproape de înțelegerea unoi noțiuni importante pentru orice cetățean: valori, principii, comunitate.