Dialog imaginar între țăranul român și țăranul englez

Am reluat seria orele interdisciplinare pentru elevii din gimnaziu încă din prima lună de școală.

Una dintre lecțiile interesante este cea a unui dialog imaginar între țăranul român și personajul similar din textul popular „The Peasant and the King”.

Având ca obiectiv principal structura și conținutul textului, prin comparație cu alte texte literare, elevii claselor a VI-a au au analizat înțelepciunea (care este tema textului studiat) și au discutat, unii cu ceilalți dar și cu cele două profesoare, despre perspectiva literară dar și despre sensul cuvintelor.

Cea mai interesantă parte a lecției a fost activitatea pe  echipe dar și provocările lansate acestora. Astfel prima echipă a avut de creat un dialog în limba engleză prin care să arate cum se schimbă o situație prin înțelegerea eronată a sensului unor cuvinte ; a două echipă și -a imaginat un alt final al textului studiat iar cea de-a treia echipă a imaginat și prezentat un dialog între țăranul român și personajul din textul studiat. Evident totul presărat cu observații și feedback- uri oferite deopotrivă de colegi dar și de profesoare.

Orele interdisciplinare sunt o cale eficientă de a transmite cunoștințe noi dar și de a fixa aceste cunoștințe prin legătura creată cu emoțiile , sentimentele și implicarea în provocările lansate de profesorii lor.

Scroll to Top