Abandonul școlar – proiectul PYP al clasei a IV-a Explorers

Abandonul școlar – proiectul PYP al clasei a IV-a Explorers

Programul International IB implementat în școala noastră, cu componenta sa dedicată copiilor din ciclul primar, PYP, este o completare frumoasă și eficientă a programei românești pe care o urmează elevii LLI Academy.

An de an copiii își dezvoltă și își îmbogățesc trăsături de personalitate absolut necesare în dezvoltarea lor: curiozitatea, lucrul în echipă, deschiderea spre comunitate, iar la sfârșitul ciclului primar, fiecare clasă este implicată într-un proiect final cu o temă aleasă, dar de interes atât pentru educația cât și pentru implicarea socială a copiilor.

Anul acesta, clasa a IV-a Explorers și-a ales ca temă “Abandonul Școlar”. Sub îndrumarea învățătoarei Laura Petrescu și a profesoarei de engleză Roxana Ion, elevii și-au mobilizat resursele și au implicat și alți profesori din școală pentru a dezbate tema abandonului școlar.

Proiectul este amplu și se întinde pe o perioadă de timp mai mare și parcurge toți pașii necesari de la idee la aplicabilitatea practică și identificarea rezultatelor. Împărțiți în echipe, elevii au derulat mai multe tipuri de activități:

  • În primul rând au realizat studii despre fenomenul abandonului școlar (și așa elevii au aflat că suntem a 3-a țară din Europa la abandonul școlar, că starea materială este foarte importantă, abandonul școlar fiind mult mai ridicat în familiile cu stare materială precară).
  • Apoi copiii și-au propus să se implice direct și au organizat activități comune cu copiii aflați în îngrijirea ONG-ului Rotas (împreună cu acești copii elevii noștri au pictat, au făcut o paradă a măștilor, s-au jucat împreună) cărora le-au pregătit și o mică surpriză.
  • Mai departe elevii au gândit și pregătit o campanie de donații materiale și financiare cu scopul de a-și pune în practică ideea că, dacă sunt susținuți, copiii aflați în pericol de abandon școlar își pot continua studiile.

Campania intitulată LEF (Life-Education-Future) a fost lansată printr-un eveniment în amfiteatrul școlii la care au fost invitați părinți, profesori dar și colegi ai elevilor din clasa a IV-a.

Evenimentul de lansare a fost complex, cu o prezentare a rezultatelor studiilor realizate de copii, apoi susținerea proiectului, cântece, desene și invitația de participare adresată celor prezenți.

Campania realizată și desfășurată de către copii a constat într-o invitație de susținere a copiilor aflați în pericol de abandon școlar și a avut parte de mai multe afișe realizate de copii, apoi a fost popularizată în rândul părinților copiilor din LLI Academy, pe pagina de Facebook a școlii precum și în cadrul Târgului de Primăvară organizat în cadrul școlii.

Rechizite, jocuri și jucării, îmbrăcăminte și încălțăminte, produse alimentare dar și bani s-au adunat și au fost donate ONG Rotas pentru copiii pe care îi are în îngrijire.

Dincolo de toate cerințele și realizările cerute specific de programul PYP, implicarea copiilor, interacțiunea cu cei aflați în pericol de abandon școlar, entuziasmul cu care au participat sunt marile câștiguri ale acestui proiect care încheie firesc și cu succes perioada anilor primari (PYP) din programul internațional.

Felicitări acestor copii minunați care vor trece la gimnaziu unde sunt așteptați să dezvolte mai departe cele învățate și succes în  abordarea provocărilor programului MYP, program dedicat elevilor de gimnaziu.

Suntem permanent preocupați de a oferi educație de calitate elevilor și ne bucurăm de fiecare dată când, prin rezultatele obținute, ne arată că merită orice efort.