Elevii claselor a XII-a au susținut săptămâna aceasta Simularea Națională Bacalaureat 2024. Probele susținute de elevii Little London International Academy au fost la limba și literatura română, matematică și istorie. Disciplinele la alegere, pentru proba a treia, au fost fizică, biologie, logică și psihologie. Timpul de rezolvare a subiectelor primite a fost de 3 ore, iar simularea a început la ora 9:00. Rezultatele simulării vor fi comunicate prin profesorii elevilor, pe 15 martie.
Simulare Limba și literatura română
„Subiectele pe care le-au primit elevii în cadrul Simulării naționale, conturează un nivel mediu de dificultate. Acestea au răspuns nevoilor prezente ale elevului, unele dintre ele fiind ,,Care este conduita mea în examen, la acest moment?” și ,,Cum m-aș descurca în rezolvarea unui test de dificultate medie?”.
La nivel compozițional, au respectat conținuturile și nivelul propus de programele școlare și pentru examen. Au reprezentat chiar o surpriză alegerea pentru Subiectul al III-lea, Lucian Blaga pentru profilul Real și Ion Barbu pentru profilul Umanist.
Față de testele de antrenament și față de anii anteriori se simte o ușoară creștere a nivelului de dificultate, ceea ce este îmbucărător.
Rezultatele vor oferi un material esențial stabilirii nivelului de învățare. Cu siguranță, pentru unii sunt cam timpurii Blaga și Barbu, gândindu-se că au încă timp pentru a consolida informațiile reprezentative pentru elaborarea unui eseu. Aceștia se studiază în primele module ale clasei a XII-a și nu au intrat în lista subiectelor exceptate. La nivel structural, testele au respectat direcția dată de Modelul publicat în noiembrie, proba desfășurându-se, astfel, fără surprize.” – Iuliana Costea, profesor Limba și Literatura română
Elevii – despre prima probă la Simularea Națională Bacalaureat 2024
„Nu mi s-au părut grele, surprinzător poemul Riga crypto și lapona Enigel” la subiectul al III-lea. În rest a fost okay!” – Matei
„Textul de la subiectul I a fost destul de greuț, necesita un nivel de intelegere destul de ridicat. În schimb, restul subiectelor au fost foarte accesibile. În special, subiectul al III-lea.” – Andrei
„Subiectele au fost chiar ok, au existat niște exerciții mai dificile, dar, cum am fost atent și activ la clasă, le-am rezolvat fără ezitare!” – Victor
„Primul subiect a fost destul de ușor, cu excepția cuvântului de la prima cerință. Subiectul doi a fost echilibrat, iar subiectul al treilea nu a conținut opera mea preferata, dar l-am rezolvat fără probleme. Totuși, oricât de bine ne-am descurcat, mereu voi rămâne la convingerea mea, și anume aceea că mereu exista loc de mult mai bine și că trebuie să dăm tot ce putem până la bac!” – Alexandru
Simulare Matematică și Istorie
„Subiectele primite au fost conforme cu programa, echilibrate. Elevii care au studiat constant pot fi departajați cu ușurință. De altfel, aceștia mi-au transmis că sunt optimiști în privința notelor. Există, însă și un număr de elevi care și-au exprimat îngrijorarea în legătură cu nota de la simulare. Au considerat că subiectele au fost dificile.” – Rodica Chiriac, profesor Matematică
„Subiectele mi s-au părut accesibile, au atins mai multe arii ale temelor de bac. Gradul de dificultate nu a fost unul ridicat, dar subiectele au ținut evenimente specifice. Aș adăuga și faptul că elevilor li s-au părut accesibile și nu le-au ridicat dificultăți în rezolvarea lor.” – Andreea Croitoru, profesor Istorie
Simulare Fizică, Biologie, Logică și Psihologie
„Subiectele primite au fost de dificultate medie, având atât întrebări accesibile, cât și întrebări cu un grad ridicat de complexitate. Elevii au ales să rezolve subiectele de mecanică și de producerea curentului electric continuu. Problemele pe care le-au avut de rezolvat li s-au părut, în mare parte accesibile.” – Mirel Neagu, profesor Fizică
„Structura variantelor de subiecte este similară celei din anul școlar trecut, respectându-se programa școlară. Subiectele au fost accesibile, și au acoperit o mare parte din materie.” – Daniela Constantin, profesor Biologie
„Subiectele la disciplina Logică, comunicare și argumentare au atins un nivel mediu de dificultate. Au fost accesibile pentru elevi, fiind formulate explicit și având doar câteva exerciții care i-ar fi putut pune ușor în dificultate.
Subiectele de la Psihologie au avut un grad ridicat de dificultate, introducerea unor exerciții noi în modelul de bacacalaureat în 2024 fata de 2023, pot pune în dificultate elevii în ceea ce privește legătură dintre procesele psihice.” – Anca Dumitrașcu, profesor Logică și Psihologie