Simularea județeană pentru Bacalaureat a avut loc pe 20, 21 și 22 noiembrie. La Little London, probele susținute de elevi au fost la limba română, matematică, istorie, fizică, biologie, psihologie și logică. Profesorii de specialitate au vorbit despre subiectele primite de elevii care au susținut probele în această săptămână.
Iuliana Costea – Limba Română
„La clasa a XII-a, simularea probei a avut drept obiective nivelul de pregătire, seriozitatea cu care sunt abordate subiectele, monitorizarea timpului, capacitatea redactării eseului de minimum 400 de cuvinte. Cele trei ore au reprezentat o sursă de testare a conduitei în examen. Elevii au subliniat efortul pe care l-au depus pentru a finaliza Subiectul al III-lea, aceștia fiind mulțumiți, în acest moment, pentru redactarea a 200 sau 300 de cuvinte.
Au fost și elevi surprinși de subiectul al III-lea. Cei de la profilul umanist având de prezentat ,,particularități de construcție a unui personaj dintr-un basm cult studiat”. Cei de la profilul real au tratat particularitățile basmului cult studiat, aceștia așteptându-se la analiza unei poezii. Astfel, simularea probei subliniază, încă o dată, faptul că acest examen nu este un joc de noroc. Este devotat profunzimii, seriozității și responsabilității.”
Rodica Chiriac – Matematică
„Subiectele primite de elevi la simulare, pentru proba la matematică, au fost echilibrate. Au avut o formulare clară. De asemenea, delimitarea competențelor evaluate a fost una evidentă. ”
Andreea Croitoru – Istorie
„Subiectele au fost accesibile, de nivel mediu. Mă așteptam ca exercițiile să se axeze mai mult pe capitolul „Secolul XX între democrație și totalitarism în Europa și România” . Și chiar așa a fost. Este un punct de start. După ce vor fi corectate lucrările, vom ști exact cu ce plecăm și ce avem de făcut. Cred că a fost un exercițiu bun pentru ei, vom vedea ce va fi apoi.”
Mirel Neagu – Fizică
„Elevii de a XII-a au primit la simularea la fizică subiecte de dificultate medie. Acestea au testat, în egală măsură, cunoștințele și atenția elevilor.”
Daniela Constantin – Biologie
„Subiectul de la Anatomie a fost ușor, comparativ cu simulările și examenul de anul trecut. Cu toate că elevii au fost trecuți prin majoritatea sistemelor anatomiei, întrebările nu au fost foarte grele.
Nu cred că elevii ar fi trebuit să întâmpine dificultăți la vreun subiect și că se putea lua un șapte fără probleme. Un elev care a trecut prin materie, nu avea cum să greșească foarte mult. Cei care nu au reușit să parcurgă materia, mai au timp până la examen.
La Subiectul I, elevii au avut cerințe din sistemul respirator, endocrin și locomotor, dar au fost întrebări simple, fără chichițe. La Subiectul II, au fost problemele tipice, una de genetică și alta de sânge, dar nu au avut întrebări capcană. Subiectul III a vizat sistemul nervos și reproducerea. La sistemul reproducător au avut libertate, nu era ceva strict, iar 3-4 fraze putea scrie oricine.”
Anca Dumitrașcu – Psihologie și Logică
„Subiectele la disciplina Logică, comunicare și argumentare și la disciplina psihologie au fost unele accesibile, cu un grad mediu de dificultate. Însă, merită menționat faptul că subiectele au fost concentrate pe materia de logică / psihologie întinsă pe un an școlar. Ceea ce i-a pus în dificultate pe elevii care au nevoie să învețe sistematic și să își formeze o schemă de răspuns la exercițiile din modelul de Bacalaureat. Pe de altă parte, simularea a fost un exercițiu de antrenament pentru elevii noștri, pentru a se obișnui atât cu presiunea timpului, cât și cu emoțiile unui examen de tip Bacalaureat.”
Pe 4 decembrie vor fi transmise elevilor rezultatele simulării. Acestea vor fi urmate de întâlniri individuale – profesor-elev-părinți. Se va discuta lucrarea, se vor puncta elementele necesare obținerii unui rezultat reprezentativ pentru efortul depus.