Funcție de vârstă, cu mic cu mare, elevii noștri s-au aplecat asupra acestui fenomen și s-au apucat de diverse proiecte care își propun să-i familiarizeze cu acest fenomen și cum se poate poziționa fiecare atunci când întâlnește o situație de bullying.
Elevi, profesori dar și părinți au fost implicați în această săptămână ca o comunitate preocupată de buna desfășurare a procesului educațional.
Practic, în fiecare zi, fiecare ciclu de învățământ a avut activități dedicate, entuziasmul copiilor fiind foarte mare iar energia care s-a simțit a fost pozitivă și de înțelegere.
Mai jos câteva exemple din ce au realizat copiii:
Cei mai mici școlari și-au făcut tricouri cu mesaje personalizate, și-au desenat mesaje de susținere a celor afectați de bullying, au vizionat filmulețe în care sunt prezentate situații concrete.
Clasa a VI-a a abordat cyber-bullying și chiar și-au propus să realizeze o cutie în care, fiecare elev să poată pune, anonim, un mesaj fie de scuze, fie de prezentare a unei situații de bullying care apoi să poată fi dezbătute.
Clasa a VII-a și-a propus și a realizat o analiză sinceră a celor 4 ipostaze principale: victimă, agresor, agresor pasiv și salvator și au discutat în echipe despre ce poate face fiecare în funcție de poziția în care se află.
Elevii clasei a 9 a și-au pus amprenta zilele acestea și au scos în evidență elementele cheie care declanșează fenomenul bullying. Au realizat un zar al sentimentelor prin care au adresat întrebari care declanșează o stare de disconfort, iar în final au scos în evidență calitățile prietenilor buni pe care trebuie să mizăm pentru o societate liberă.
Clasele pregătitoare au discutat cu entuziasm despre prietenie iar cei mici au venit cu idei pentru a combate fenomenul de bullying. Copiii au învățat despre cât de important este să fim atenți la modul în care vorbim cu cei din jurul nostru, deoarece cuvintele pot răni mai mult decât ne imaginăm.
Clasa a IV-a a dus manifestarea antibullying la un alt nivel: după ce au prezentat și dezbătut situații de bullying și cum ar fi potrivit să se poziționeze și-au pus recuzita și au pus în scenă o situație concretă de bullying dar au și avut diferite momente tematice (cântec, dans, poezie).
Părinții s-au manifestat activ și implicat în educația copiilor, indiferent de vârstă, participând la dezbaterea “Prevenție și Intervenție în Bullying”. Marele câștig al acestei întâlniri este că, am conștientizat că fiecare dintre noi: profesori, elevi, părinți, putem îmbunătăți, contribui, susține sau interveni atât în ceea de privește abilitățile de a face față fenomenului de bullying dar mai ales în prevenirea lui prin dezvoltarea abilităților sociale, empatice, de lucru în echipă, de colaborare și cooperare.
Copii, părinți, profesori. Cu toții s-au adunat și s-au implicat în Săptămâna Antibullying de la LLI Academy.
Desene, dezbateri, cântece, poezii, creații, interacțiune au fost ingredientele care au entuziasmat elevii dar i-au și responsabilizat în legătură cu fenomenul bullying.
Tot ce ne rămâne de făcut este să aplicăm învățămintele trase în această săptămână și să ne propunem organizarea unei alte săptămâni în care să vedem ce efecte au avut activitățile realizate cu atât de multă responsabilitate.
Știm că nu putem eradica acest fenomen, dar suntem conștienți că nu trebuie să fim pasivi atunci când suntem martori la desfășurarea lui.
Vă mulțumim tuturor și vă dorim vacanță frumoasă.