Theodor Grigoraș

Theodor Grigoraș

Profesor Arte Plastice

Cred că arta însemnă libertate, libertate pe care o poți câștiga prin gândire critică, prin cultivarea sensibilităţii, a curajului, prin dorința de autocunoaștere și de expresie sinceră. Rolul meu în calitate de profesor de arte plastice nu este doar de a transmite informaţiie de bază legate de teoria sau instoria artei sau de practici de lucru. Rolul meu este în mare măsură să încurajez elevii să găsescă forme personale prin care să răspundă la temele propuse, ei trebuie să înveţe să treacă prin filtrul gândirii atât conținutul pe care vor să îl transmită cât și să găsescă forma ideală de a transmite acest conținut.

Am absolvit programul de licență și de master al Universității Naționale de Arte din București, la secția Arte Grafice, câștigând premiul universității pentru cel mai bun proiect de licență în cadrul secției absolvite, generația 2015. Tot în timpul facultății am beneficiat de două burse Erasmus, studiind un semestru universitar în Cehia, Praga și unul în Spania, Valencia. Am organizat până  în prezent șapte expoziții personale şi am participat la numeroase expoziţii collective; am câștigat de patru ori bursa Tinere Talente acordată de Fundația Regală Principesa Margareta a României, am luat parte la două la rezidențe artistice în România și în străinătate m+am implicat în mai multe proiecte culturale. În domenoul pedagogiei am absolvit modulul psihopedagogic nivel I în 2015, am promovat un curs de formator în 2018 și în anul 2020 voi absolvi modulul al II-lea psihopedagogic, în cadrul Universității Naționale de Arte din București. Din 2017 până în prezent am activat ca pedagog în regim particular sau la scoli private, lucrând cu persoane între 6 şi 60 de ani.

Cred că ceea ce mă recomanda cel mai tare pentru a fi professor de arte vizuale este faptul că înainte de toate sunt un artist profesionist, activ. Trăiesc cu entuziasm procesul de creație și sunt bine pus la punct cu ceea ce înseamnă artele vizuale într-un sens extins, disciplina pe care o predau fiind cat se poate de vie şi apropiată mine.

Îmi doresc ca la ora de artă plastică elevii nu doar să învețe tehnici de desen sau noțiuni de compoziție plastică. Cred, înainte de toate că este foarte important să încurajam noile generații să fie încrezătoare în forțele proprii, să fie active și responsabile. Îmi doresc să îi încurajez să nu le fie frică să încerce lucruri noi pe foaia de hârtie sau pe alt suport, îmi doresc să îi învăț să experimenteze şi îmi doresc să reusescă sa tragă paralele între viaţă şi artă şi viceversa, să descopere cum prin artă pot căpăta o perspectivă mai largă asupra vieţii. ‘’Nu am talent’’, ‘’nu mă pricep’’, ‘’nu stiu’’, ‘’nu am inspirație’’ , ‘’e prea greu’’ sunt atitudini depășite, în sala de arte așa ceva nu există, singura greșeală fatală este să nu încerci, în rest din orice accident sau ”greşeală” putem învață câte ceva.

TOP