Predarea gramaticii este dificilă din perspectiva profesorului.
O seamă de reguli, atenție sporită, exerciții multe și complexe sunt doar câteva dintre provocările adresate elevilor care adeseori întreabă, mai ales la începutul gimnaziului, la ce le trebuie gramatica?
De data aceasta, Iuliana Costea, profesor de limba și literatura română, i-a adus împreună pe elevii clasei a VI-a și pe părinții lor într-una din, deja obișnuitele sale lecții organizate la Seneca Anticafe, iar tema lecției a fost: gramatica.
Pe parcursul a 2 ore, elevii au trecut de la istoria gramaticii la asemănarea cu matematica, de la încrederea în ei dată de vorbirea corectă la identificarea greșelilor gramaticale frecvent întâlnite în zilele noastre, de la importanța înțelegerii gramaticii la ușurința învățării unei limbi străine.
Elevii și-au arătat interesul și implicarea în studiul gramaticii și au căutat, împreună cu profesorul lor răspunsul la întrebări ca: De ce studiem gramatica? Când ar trebui studiată? Redă gramatica vreo realitate? Care?
Finalul ineditei ore de limba română a fost în întregime al copiilor care și-au prezentat în fața părinților propriile creații. Iar imaginația lor a depășit cu mult limitele vârstei, părinții fiind surprinși cu teme variate: visul, veselia în față morții, singurătatea, natura, comunicarea, universul.
Le mulțumim părinților care susțin acest gen de educație dar și Iulianei Costea – profesor de limba și literatura română ce reușește să organizeze educația altfel.