Cursurile de formare continuă sunt cele care fac diferența între profesori buni și cei mai puțin buni. De aceea, profesorii de la Little London International Academy, participă frecvent la discuțiile cu cei de la care pot afla lucruri noi despre cum ar putea să-și îmbunătățească metodele de predare, despre ce caracteristici trebuie să cunoască pentru a evalua mai bine copiii și cum să-și adapteze cunoașterea în fața ochilor curioși care îi privesc.
La ultima ediție, au continuat dezbaterile despre autoeficacitate.
Ce este autoeficacitatea și când apare ea? Cum îi ajutăm pe elevi să-și dezvolte autoeficacitatea și ce se întâmplă când nu funcționează? Cum ghidăm și încurajăm copiii, încă de la vârste fragede să aibă încredere în ei, chiar și atunci când nu reușesc din prima?
La aceste întrebări și multe altele au găsit răspunsuri profesorii noștri în dialogul pe care l-au avut cu Mircea Radu, psiholog specialist în psihologie educațională și psihologie clinică. Împreună au abordat funcționarea diferențiată a autoeficacității în funcție de ciclul de studiu și-au făcut conexiunea între teoria învățării sociale, autoeficacitatea, percepția altora asupra ei, dar au vorbit și despre eficacitatea dedusă din relații în mediul educațional sau modelul tripartit al autoeficacității implementat în mediul educațional; au explorat calitativ relația dintre autoeficacitate, motivația pentru învățare la elevi, dar și abordarea diferențiată a predării în funcție de nevoile fiecărui elev.
Profesorii care au participat la curs au fost încântați :
Iulia Nenciu, Coordonator ciclu preșcolar
“Cursurile făcute pentru formarea noastră continuă au fost de folos în a ne aminti, consolida și chiar învăța ceva nou despre cum putem gestiona mai bine diferite situații și despre cum ne putem ajuta copiii cel mai bine. Am realizat unde fac lucrurile cum trebuie, unde mai am de îmbunătățit și cum îi pot ajuta cel mai bine pe copii pentru ca totul să se îmbine într-o educație de calitate.”
Cristina Matieșescu, Invațătoare:
“Workshopul a fost ca o gură de aer proaspăt în multitudinea metodelor de dezvoltare a procesului educativ, informații utile și eficiente, pe care tindem să le uitam și e important să ni le integrăm în procesul de predare.”
Iulia Baiculescu, învățătoare:
“Ținând cont de faptul că meseria de profesor este una a învățării continue, astfel de cursuri sunt binevenite. Ne confruntăm din ce în ce mai des cu motivația scăzută a copiilor pentru actul academic, astfel că e bine să avem la îndemână instrumente, metode prin care să-i stimulăm ca învățarea să devină eficientă. O întâlnire între profesori si un specialist nu numai că îți oferă perspective diferite, opțiuni, ci și un boost de încredere. Personal mi-am validat anumite perspective pe care le aplic la clasă și cât de curând îmi doresc să repet experiența.”
Ruxandra Stanciu, profesoară de Limba engleză:
“Experiența acestui curs pentru mine a fost captivantă și plăcută deopotrivă. Am apreciat în mod deosebit tema abordată, deoarece consider că dezvoltarea autoeficacității elevilor este un subiect de interes pentru orice profesor și o provocare totodată. Am fost foarte încântată de faptul că a fost creat acel spațiu al dialogului și al dezbaterii de care aveam nevoie și din care am putut trage concluzii concrete și relevante pentru clasele la care predau.”
George Cioarec, Profesor TIC:
”Participând la cursuri am înțeles mai bine cum pot să ajut elevii pe tot parcursul procesului educațional. Am primit mai multe sfaturi și strategii de abordare pe care urmează să le aplic la ore.”
Alesia Rădulescu, Consilier școlar
“Cursul s-a dovedit extrem de util pentru ceea ce înseamnă îmbinarea noțiunilor teoretice pe care le aveam despre psihologia copilului și pedagogie, dar și pentru a aduce în cadrul grupului propriile experiențe. Atât informațiile oferite de Mircea, cât și situațiile împărtășite de către colegi m-au ajutat încurajat să continui să aplic tehnicile pe care le-am găsit utile de-a lungul timpului, dar și să îmi doresc să particip în continuare la astfel de cursuri pentru a-mi îmbunătăți constant practica.”