Weekend-ul trecut profesorii Little London International Academy au stat în bănci, au pus întrebări, au luat notițe și s-au destăinuit unul în fața celuilalt, în cadrul atelierului „Cum să fim alături de copiii aflați în situații dificile?“
Alături de ei în acest proces de soluționare și cunoaștere a fost Mircea Radu, psiholog cu dublă specializare, cu expertiză în Psihologie Clinică, Psihologie educațională, consiliere școlară și vocațională. Mircea i-a ghidat pe profesori într-o zonă de analiză, deschidere și conștientizare a raporturilor stabilite între elev-profesor și s-a ocupat atât de dinamica grupului de profesori cât și de reglarea și gestionarea emoțiilor individuale.
Răzvan Bădău, profesor de sociologie și filosofie, a vorbit despre gestionarea situatiilor problematice, învățarea și interiorizarea unei atitudini assertive, dar și despre creionarea unui plan de comunicare eficient.
”A fost o întâlnire faină, în sensul în care am învățat strategii noi pe care să le aplic alături de elevi în clasă. Mi-a plăcut că ne-am deschis unii față de ceilalți, că am discutat despre nevoile copiilor, despre importanța relației dintre elev și profesor, despre adaptabilitate, joacă și integritate. Abia aștept să mă întorc săptămâna viitoare printre elevi ca să încerc să îi sprijin și mai mult pe copiii care au nevoie de mine”, ne-a spus Răzvan Bădău la final.
Colegii de catedră sunt la fel de încântați, iar Mălina Cristea, învățătoare la clasa a-3-a, ne-a spus că această experiență a ajutat-o să înțeleagă mai bine mecanismele și nevoile copiilor, în oglindă cu dorințele profesorilor.
“Căldură și structură”, aceasta este sintagma pe care Mălina a notat-o în agenda ei zilnică. Spune că acest atelier a făcut-o să realizeze că așteptările profesorilor nu coincid mereu cu nevoile elevilor și că trebuie găsită o punte comună pentru o relație sănătoasă. Pentru că relația precede informația”, a conchis Mălina.
“Fiecare om este în plin proces de dezvoltare și armonizare cu sine”, specifică Mircea Radu, de aceea este esențială introspecția și discutarea problemelor colective. Atelierul a fost menit să aducă în prim-plan diversitatea relaționărilor, natura conflictelor dar și tipurile de personalitate.