Cl. VIII – ecosistemul de lângă noi

Orele interdisciplinare sunt pe cât de utile pe atât de apreciate de către elevi.

De dată aceasta matematica și biologia, Claudia Ștefan și Mihaela Iosep, și-au pus împreună cunoștințele despre plante, animale, factori de mediu și formulele matematice și le-au oferit copiilor provocarea de a privi și interacționa cu lumea înconjurătoare din imediata proximitate a sălii de clasă: curtea școlii.

Elevii au observat fenomenele meteo (vânt, umiditate) au măsurat temperatura aerului și a solului, au identificat plantele și viețuitoarele întâlnite și au putut observa care este implicația omului în mediul înconjurător.

După ce au observat și măsurat mediul, elevii au folosit instrumentele și formulele matematice pentru a măsură și calcula aria, perimetrul, axele de simetrie, acoperirea procentuală a unei suprafețe cu materie vegetală, numărul de insecte pe mp, etc.

Punând informațiile laolaltă, elevii au putut observa relația dintre om și mediu dar au și exersat noțiunile de biologie și formulele matematice.

Orele interdisciplinare sunt o cale eficientă de a transmite cunoștințe noi dar și de a fixa aceste cunoștințe prin legătura creată cu emoțiile, sentimentele și implicarea în provocările lansate de profesorii lor.

Scroll to Top