Logică, Psihologie, Sociologie, Chimie, Fizică, Geografie și Biologie. Acestea au fost materiile alese de elevii noștri pentru cea de-a treia probă din simularea de Bacalaureat.
I-am întrebat pe profesorii din LLI Academy cum au apreciat subiectele de examen din această probă la alegere.
Daniela Constantin, profesoară de Biologie: Elevii nu ar fi trebuit să întâmpine dificultăți la vreun subiect și că se putea lua un șapte fără probleme. Un elev care a trecut prin materie, nu avea cum să greșească foarte mult. Elevii au fost trecuți prin majoritatea sistemelor anatomiei, întrebările nu au fost foarte grele.
La Subiectul I, au fost întrebări simple, fără a pune in dificultate elevul.
La Subiectul II, au fost problemele tipice, una de genetică și alta de sânge, dar nu au avut întrebări capcană.
La Subiectul III au avut libertate, nu era ceva strict, iar 3-4 fraze putea scrie oricine.
Răzvan Bădău, profesor de Sociologie: Simularea examenului național de bacalaureat la Sociologie desfășurată astăzi a fost de nivel mediu. Subiectele au păstrat structura din anii trecut și au pus accentul pe concepte sociologice vitale precum familia, educația, discriminarea sau statusul.
Aștept cu nerăbdare feedbackul elevilor care au rezolvat subiectele și sper ca la final să fie bucuroși de roadele muncii lor.
Mirel Neagu, profesor de Fizică: A fost un grad de dificultate mediu spre ridicat, subiectele i-au provocat pe elevi sa urmărească îndeaproape fenomenele descrise.
Iustina Năftănăilă, profesoară de Geografie: Subiectul a fost împărțit in trei segmente și verifică cunoștințele elevilor din Geografia Europei si Geografia României. Se testează capacitatea elevilor de a citi și de a interpreta o reprezentare cartografică, de a lucra cu harta, dar și de a explica anumite procese și probleme geografice.
Subiectul de astăzi la Geografie a fost accesibil, având un grad de dificultate mediu spre ușor. Timpul de lucru este suficient și o atenție sporite asupra subiectelor ajută la rezolvarea corectă a acestora.
Anca Dumitrașcu, profesoară de Logică și Psihologie: Subiectele la disciplina Logică, comunicare si argumentare au fost la un nivel mediu- ușor ridicat de dificultate. Se sesizează o mică schimbare în formularea unui subiect, dar care nu ar trebui să reprezinte o dificultate pentru elevi. Astăzi, logica ne-a arătat ca este important modul în care elevii utilizează și aplică informațiile pe care deja le posedă. Examenul de bacalaureat la logică este unul de gândire și raționament, care, cu siguranță, își va avea aplicabilitate în viața reală.
Simularea care a vizat astăzi disciplina Psihologie a avut un nivel mediu de dificultate, subiectele au fost în totalitate accesibile, textele au fost foarte bine formulate și structurate, astfel încât se puteau identifica cu ușurință conținuturile psihologice vizate de subiectele II si III. Examenul de bacalaureat la psihologie este dovada unei analize a naturii umane și a sistemului psihic prin procesele sale cognitive si reglatori care ne asigura supraviețuirea în viața de zi cu zi.
Anca Matei, profesoară de Chimie: Subiectele mi s-au părut de nivel mediu, destul de accesibile dacă știai bine materia. Au fost exerciții prin intermediul cărora s-au atins cam toate punctele din programa pentru bacalaureat, ceea ce (din punctul meu de vedere) a fost foarte bine, fiindcă le poate oferi elevilor o perspectiva veridică în ceea ce privește nivelul de pregătire până în acest punct.
Am vorbit și cu copiii, după ce au ieșit din examen. Și ei mi-au spus că li s-a părut de nivel mediu.