Calificarea la etapa națională în cadrul concursurilor și a olimpiadelor aduce multe satisfacții! Elevii noștri ne-au mărturisit că unul dintre cele mai importante aspecte legate de calificarea la națională este experiența. Experiența unei noi etape, unde întâlnesc alți copii cu aceleași pasiuni ca și ei.
Anul acesta ne bucurăm, alături de elevii și profesorii lor coordonatori, de 9 calificări la etapa națională!
- Olimpiada Națională de Chimie – Emin Mutlu, clasa a VII-a A, prof. coord. Simona Persicanu
- Concursul Național de Chimie „Lazăr Edeleanu” – Cristian Pîrvu, clasa a VIII-a / Andrei Ropcea și Emin Mutlu, clasa a VII-a A, prof. coord. Simona Persicanu
- Olimpiada de Istorie – Macrina Grigore, clasa a XI-a A, prof. coord. Germina Enache
- Olimpiada Națională de Limba și literatura română – Ana Licu, clasa a XI-a A, prof. coord. Adriana Iancu
- Olimpiada de Psihologie – Ana Licu, clasa a XI-a A, prof. coord. Anca Dumitrașcu
- Concurs de Matematică Aplicată „Adolf Haimovici” – Victor Popescu, clasa a XII-a B, prof. coord. Rodica Chiriac
- Concursul Național de Geografie „Terra” – Andrei Ropcea, clasa a VII-a A, prof. coord. Iustina Năftănăilă
De asemenea, ne mândrim și ne bucurăm și cu rezultatele elevilor noștri la etapele județene ale acestor olimpiade și concursuri!
Olimpiada de Limba engleză – etapa județeană
- Locul I: Alex Călin, XII A
- Locul II: Alexia Grama, XI B
- Locul II: Lara Armășelu, X A
- Locul II: Maia Țintea, VII B
- Locul III: Matei Năstase, XI A
- Locul III: Mario Secueanu, X B
- Mențiune: Emma Jibleanu, IX
- Prof. coordonatori: Andreea Bratu și Adelina Popa
Olimpiada de Biologie – etapa județeană
- Premiul I: Mircea Tiberiu Trif, XII B
- Premiul II: Letiția Gheorghe, X B
- Prof. coordonator: Daniela Constantin
Olimpiada de Istorie – etapa județeană
- Locul I: Bogdan Rădoi, X B
- Prof. coordonator: Germina Enache
Calificare etapa națională concurs și olimpiadă de chimie
Olimpiada de Chimie și Concursul Național de Chimie „Lazăr Edeleanu” ne-au adus 4 calificări la etapa națională. În urma etapei județene a concursului, cei trei elevi de gimnaziu, Cristian Pîrvu, Emin Mutlu și Andrei Ropcea, au obținut rezultate care i-au calificat pentru etapa națională. De altfel, Emin este calificat și la etapa națională a Olimpiadei de Chimie.
„Așteptările pentru participarea la etapa națională țin de îmbunătățirea abilităților în domeniul chimiei. O să îmi testez abilitățile într-un mediu competitiv. O să mă bucur de experiența de a interacționa cu alți copii pasionați de același subiect.” – Cristian Pîrvu, clasa a VIII-a
„Calificarea la etapa națională a unui concurs de chimie este o experiență nouă și plăcută. M-a ajutat să fiu mai responsabil și mai muncitor.”– Andrei Ropcea, clasa a VII-a A
„Experiența calificării la etapa națională m-a ajutat mult. Este o experiență nouă pentru care m-am pregătit intens, făcând exerciții.” – Emin Mutlu, clasa a VII-a A
„Sunt un profesor fericit! Elevii dornici să participe la concursul și la olimpiada de chimie s-au pregătit temeinic și au obținut rezultate foarte frumoase la etapa județeană. Participarea și succesul la concursurile școlare pot motiva și încuraja ceilalți elevi să-și îmbunătățească performanțele academice și să-și urmărească pasiunile. Îi felicit cu căldură pentru calificarea la etapa națională! Sunt mândră de ei și sunt sigură că vor reprezenta cu cinste școala la etapa națională! ” – Simona Persicanu, profesor chimie
Olimpiada de Istorie – calificare națională
În urma Olimpiadei de Istorie, ne bucurăm de rezultatele obținute de Macrina Grigore care s-a calificat la etapa națională.
„Pentru mine, calificarea la etapa națională a Olimpiadei de Istorie a însemnat consacrarea efortului depus și o confirmare a studiului individual. Cu ajutorul miss Germinei, am reușit să deslușesc evenimente istorice extraordinar de importante pentru evoluția României și a Europei într-o manieră accesibilă și captivantă. Simplul fapt că am ajuns să fiu într-o competiție școlară cu cei mai buni elevi din țară mă bucură enorm. La etapa națională, îmi doresc să întâlnesc oameni cu aceeași pasiune ca a mea și, mai ales, să-mi aprofundez cunoștințele.” – Macrina Grigore, clasa a XI-a A
„Participarea la o olimpiada națională implică multă muncă din partea elevului. Profesorul are doar rolul de a-l ghida, de a-l încuraja, de a se comporta ca un antrenor! Mă bucur enorm că am reușit să-i transmit Macrinei puțin din imensa mea pasiune pentru istorie și le doresc tuturor profesorilor să întâlnească în cariera lor, măcar o dată, un tânăr așa cum este eleva mea. Îmi doresc pentru ea să se bucure de experiență, să performeze acolo unde se simte confortabil. Să facă totul cu pasiune, deoarece nu va simți că va munci o zi în viața ei.” – Germina Enache, profesor istorie
Calificare etapa națională Limba și literatura română și Psihologie
Ana Licu, elevă în clasa a XI-a A, s-a calificat la etapa națională în cadrul a două olimpiade: la Limba și literatura română și la Psihologie.
„Olimpiada națională este mai mult despre experiență decât despre rezultat. Este despre oportunitățile pe care ea ți le deschide, să cunoști tineri cu pasiuni asemănătoare cu ale tale, să înveți lucruri noi și să descoperi perspective care îți lărgesc orizonturile.
Olimpiada de romană are un loc special în inima mea, pentru că este cadrul perfect în care să îmi exersez condeiul. Am plecat întotdeauna de la premisa că vreau sa ofer corectorilor o lucrare pe care să o savureze, care să mă reprezinte. Naționalele creează cele mai frumoase amintiri și, în genere, tot ceea ce îmi doresc este ca acestea să îmi faciliteze evoluția mea ca om, ca persoană.
Psihologia e pentru mine un mister și întotdeauna mi-a plăcut să explorez mistere. Abilitatea pe care o cultivă aceasta olimpiadă, de a analiza obiectiv și totuși empatic situații, este de neprețuit pentru mine.” – Ana Licu, clasa a XI-a A
„Pregătirea pentru Olimpiadă este în esență asumarea unei responsabilități. Pe fiecare elev care își dorește să participe la orice concurs îl conștientizez că eu doar îi facilitez experiențele. Îl ajut să descopere ceea ce îl motivează. Calificarea la o etapă națională aduce un mare plus de valoare, nu doar elevului, ci întregii comunități. Reușita unuia dintre elevii noștri îi motivează și pe ceilalți să își atingă potențialul maxim în domeniile de care sunt interesați.” – Adriana Iancu, profesor limba și literatura română
„Olimpiadele școlare sunt despre a experimenta, a performa, a aprofunda o materie care dezvoltă pasiunea elevilor, nu sunt despre a câștiga. Calificarea la etapa națională a olimpiadei de socio-umane, disciplina psihologie, este un rezultat remarcabil și, cu siguranță, relația puternică pe care o am cu Ana și pasiunea sa pentru psihologie explică acest rezultat. Pregătirea pentru etapa națională este una liberă, în care experimentăm un joc de idei creative și axate pe potențialul intelectual al Anei.” – Anca Dumitrașcu, profesor științe sociale
Calificare națională concurs de matematică „Adolf Haimovici”
În cadrul Concursului de matematică „Adolf Haimovici”, calificarea la națională a fost obținută de Victor Popescu, elev în clasa a XII-a B.
„Calificarea la etapa națională este o confirmare a eforturilor mele în clasă și o realizare atât pe plan academic, cât și personal. În principal, eu urmăresc și am urmărit validarea că pot ajunge aici, și ,poate, mai departe. Nu sunt așa interesat de rezultate cât sunt de experiență în sine. O experiență din care pot să învăț multe și să mă dezvolt.” – Victor Popescu, clasa a XII-a B
„Pentru olimpiadă este nevoie de un mod non-conformist de abordare a problemelor, un mod ingenios pe care îl observ imediat atunci când elevii lucrează la tablă sau îmi arată temele. Cel mai important beneficiu pe care îl aduce această olimpiadă este experiența! Elevii sunt puși în situații diferite față de cele cu care sunt obișnuiți. Toată experiența este o provocare care îi poate învăța multe și prin care se pot dezvolta.” – Rodica Chiriac, profesor matematică
Calificare etapa națională concurs Terra
Concursul „Terra” – Mica Olimpiada de Geografie i-a adus elevului nostru, Andrei Ropcea, bucuria calificării în etapa națională.
„Cele mai mari provocări pe care le-am întâmpinat în procesul de pregătire pentru etapa națională au fost acoperirea volumului ridicat de materie, studiind în detaliu Asia și Africa, și alternarea pregătirii cu programul încărcat din viața de zi cu zi.” – Andrei Ropcea, clasa a VII-a A
„I-am încurajat pe elevi să participe la concursuri dacă sunt interesați de disciplina Geografie și dacă le face plăcere să aprofundeze subiectele specifice materiei anului de studiu. Participarea la concursuri/olimpiade școlare reprezintă un efort individual ridicat, esențială fiind în obținerea rezultatelor motivația personală a elevului.” – Iustina Năftănăilă, profesor geografie